June 20, 2009

Yang Terakhir



Selain dari ikan, aku juga meminati kucing. Dulu aku pernah memelihara lebih dari 7 ekor kucing secara serentak, itu pun kerana kucing betina aku yang menghasilkannya. Namun ketika ingin berpindah rumah, seekor demi seekor kucing aku meninggalkan rumah aku. Masing - masing membawa haluan sendiri, ada yang pulang ke kampung dan ada juga yang mencuba nasib di bandar.

Apabila tiba masa perpindahan aku yang terakhir, langsung tiada seekor pun kucing aku yang mahu mengikuti aku. Aku pun mengharungi masa - masa bosan tanpa teman istimewa seperti biasa. Walaubagaimana pun, nasib aku berubah apabila seekor kucing yang tidak aku ketahui asal usulnya datang berpindah ke rumah aku. Bulunya cantik dan rupanya comel.

Cuma kelainan pada kucing ini ialah, ianya agak ganas. Cara gurauannya ialah menggigit! Kalau ada sesiapa lalu berhampirannya ketika ia bermain, pasti kaki anda menjadi mangsanya. Kucing ini agak manja, kebiasaannya ia akan masuk ke dalam rumah aku pada waktu - waktu aku makan seperti pagi, tengah hari dan magrib [ makan malam ]. Ia seolah - olah mengetahui yang pada waktu sebegini pasti ada makanan untuknya.

Diringkaskan cerita, pada hari ini ayam KFC adalah santapan aku untuk waktu malam. Bunyinya agak menarik bukan? tetapi aku hanya makan ayam itu separuh sahaja kerana separuh lagi aku simpankan untuk kucing itu. Seperti biasa, aku menanti kucing itu tetapi tidak muncul - muncul juga. Pada pukul 12.30 a.m setelah ayah aku pulang ke rumah, ayah aku memberitahu bahawa kucing itu telah dilanggar oleh sebuah kereta yang dipandu oleh *^&%#5 ( tidak mahu isu perkauman ). Patutlah kucing itu tidak muncul, maka terpaksalah aku buang ayam itu.. ;(

Maka setakat ini, itulah kucing aku yang terakhir. Sedih~~


selamat tinggal kucing - kucing sekalian, berjumpa di sana kita hendaknya


** : kawasan perumahan aku adalah kawasan taman dan laluannya agak kecil, mengapa perlu memandu dengan laju?

9 comments:

  1. sian kucing itu..
    mcm kucingku..
    oscar..dilggr kak sdare

    ReplyDelete
  2. to yaziith su anaz : berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.. :(

    ReplyDelete
  3. well, if u read my blog, sama la nasib kita.
    tapi kucing sy bukan dilanggar kereta, tp dikerjakan anjing ;(

    ReplyDelete
  4. huhuhu...sedih yer kisah nie...
    saye jg peminat fanatik kucing...a.k.a pencinta kucing...sekrg ade 6ekor kucing saye..yg paling saye sayg bernama batman...=)
    berbalik pd cite awk..kalo saye di tempt awk...menangis je la...st hr tu...huahuahuahua...

    ReplyDelete