November 21, 2009

Apalah Nasib




Sejak akhir - akhir ini nasib aku tidak berapa baik, seringkali ditimpa masalah, masalah dan masalah. Namun bagi aku ini semua adalah ujian sebagai peringatan kepada aku. Dan aku juga tidak keberatan untuk berkongsikan kisah ini kepada kamu semua ( memandangkan aku juga sudah lama tidak update blog ). Moga - moga kisah aku ini dapat memberi peringatan kepada kalian!


Kisah 1

Untuk memendekkan cerita yang sudah dipanjangkan, kisah aku ini bermula ketika aku selesai menonton wayang bersama rakan. Setiba di kawasan meletak motorsikal, rakan aku meminta kunci motor kepada aku yang sememangnya tidak tahu dimana letaknya. Setelah di cari, rupa - rupanya kunci motor itu tertinggal di motor dan mujurlah tiada sesiapa yang berkenan terhadap motor tersebut.

Yang menjadi masalahnya, helmet yang digantung pada tempat duduk motorsikal telah hilang. Memandangkan jam pada waktu itu sudah pukul 1 pagi, aku dan rakan bertekad meneruskan perjalanan tanpa memakai topi keledar. Tiba di satu persimpangan lampu isyarat, kami ternampak road block sedang dijalankan oleh polis. Kerana agak terkejut, rakan aku membuat pusingan ( melanggar isyarat lampu ) dan terserempak dengan kereta peronda yang lain.

Maka adengan kejar mengejar dengan polis pun terjadi. Polis membunyikan siren sambil memberi amaran supaya kenderaan kami dihentikan di sisi jalan. Terasa seperti berlakon cerita James Bond pula. Tetapi ternyata kenderaan Nouvo yang ditunggang kami bukan tandingan bagi tiga buah Waja milik polis. Tiga saman dikeluarkan untuk kesalahan tidak memakai helmet, tidak mematuhi lampu isyarat, dan tiada insyuran ( road tax tamat tempoh ). Inilah kisah helmet dicuri ditambah pula pakej saman yang diterima. Cerita ini ada sambungannya....

p/s : Kesalahan lari dari sekatan jalan raya membolehkan polis melepaskan tembakan kepada kamu. ( pesan pakcik polis kepada kami )

4 comments:

  1. malangnya. bukan salah kamu, helmer hilang. yg road tax mati tuh patut..

    ReplyDelete
  2. to 'AQILAH : motor pun motor pinjam je.. ;)

    ReplyDelete
  3. kesiannyer ble bace cte nie..tp x pe...korang berdue cm ade style la nak jadi hero.....siap pusing 2.....pergh hebat....

    ReplyDelete
  4. sekurang2 nya dapat pengalaman main lumba2 ngan pakcik polis....

    ReplyDelete