July 28, 2009

Melayu semakin pelik




Setiap detik masa berlalu, aku rasakan melayu semakin pelik. Pelbagai perkara yang dilarang, itulah yang menjadi kebanggaan. Apakah tujuan mereka? Jika dengan melakukan perbuatan teruk itu mereka rasakan hebat, aku rasa itu adalah kesilapan besar. Tiada siapa yang akan respect kalian melainkan makhluk - makhluk yang seangkatan kalian sahaja.

Lelaki dan perempuan sama sahaja peliknya. Malunya tidak hanya pada bangsa malah pada agama. Bagi kamu yang belum terlibat dengan perbuatan yang teruk, hindarilah ia. Bagi kamu yang telah melakukannya, insaflah. Aku bukan pakar motivasi untuk menyedarkan kalian, tetapi aku sekadar mengingatkan diri aku dan berharap agar kita sama - sama tidak melakukannya. Ini adalah contoh perbuatan yang telah dilaksakan oleh melayu kita. melayu semakin layu.

yang perempuan




yang lelaki




[ p/s : kalau kita tidak sedarkan makhluk sebangsa dan seagama dengan kita, siapa lagi? ]

10 comments:

  1. hahahaha..
    ak ske yg pondan ni..
    pndai dieorg nari..hehe

    ReplyDelete
  2. babi punye pondan!!!! geli aku babi

    ReplyDelete
  3. to ana farhana : klau aku menari mcm tu ko nk tgk x? hehe..

    to heartless : elehh... mnde tu pun ko nk geli.. pondan r ko..

    to dba : no komen jgk.. ( dah komen dah pun ) ;)

    ReplyDelete
  4. hehe manusian skunk mmg byk yg pelik2 kot.
    bg dorunk ituh unik! huhu

    xbley bla gilo bapok tuh

    ReplyDelete
  5. to sniffa93_aznil4eva : bagi sy mereka ingin org kagumi mereka dgn membuat perkara yg pelik (dan berdosa). tiada manfaat pun untuk mereka. malah hanya mendatangkan keburukan.

    ReplyDelete
  6. huhu..gile sedih msyrakat melayu islam mcm ni..siapa lah yang boleh diharapakan nanti..huhuhu..

    anyway..nice entry!!

    tumpang bace blog ye..=)

    ReplyDelete
  7. salam, ni la fenomena umat akhir zaman.

    kita harus bersama-sama membenteras gejala sosial ini (skrip gerak khas)

    ReplyDelete
  8. dasyat2x....................

    bakpo la jadi gini blako

    ReplyDelete
  9. huhuhu...xtau la ape nk jadi skrg ni...

    ReplyDelete